Mio och Aslan

Blöt natt...

Igår när vi badade på ett stenigt ställe fick Mio lite små skavsår på baktassarna som han slickade på. Därför fick han ha tratt under natten. Runt halv fyra vaknar jag av att Mio är uppe. I sommarstugan har vi inte vatten i småstugorna så vi får ta med oss det ut. Tillbringaren stod på en byrå vi har där och jag inser snabbt att Mio är törstig. Han ställer sig med framtassarna på bänken för att komma åt vattnet och innan jag hinner upp ur sängen lyckas han välta kannan som töms RAKT NER I MIN KLÄDVÄSKA! 2 liter vatten! Där fick jag för att jag inte orkat packa in kläderna i lådorna ännu... inte nog med det så blev även min kamera och mios träningssaker också dränkta... Som tur var blev kameran inte blöt utan bara fodralet! Så det blev ett ofrivilligt uppackande mitt i natten och mängder med saker att torka idag. Så hur gick det då med vattnet?Jodå, Mio fick tillslut sitt vatten då vattenskålen fortfarande stod kvar orörd på golvet...

#1 - Paco

Vilken natt! Och visst är det lattjo med deras vattenbekymmer....Paco kan stå och blänga på en fylld vattenskål och inte dricka förrän jag byter till nytt! Helst ska han dricka direkt från kranen, helt enkelt en gourmand när det gäller vatten eller snarare ju krångligare, ju bättre. Hoppas Mios tassar mår bra nu