Mio och Aslan

Aslan
Jag håller just nu till på min egen blogg www.fawh.blogg.se där jag skriver om både hundliv och vardag, lägger ut bilder jag ritar och mycket annat. Vill ni veta mer om vad jag och Aslan gör i vår vardag så titta in där (även om jag såklart ska försöka skriva här också ibland!)

Aslan och jag bara gottar oss just nu. Vi skulle tävlat förra helgen i rally men sket i det. Även tappat sugen i lydnadslydnaden. Allt blir bara fel (framförallt jag som gör fel), så det är inte så kul just nu, för mycket petande i detaljer för att jag ska orka med det. Dessutom är Aslan helt uppe bland molnen sedan ett par veckor tillbaka. Kan knappt ens "sidan" eller "sitt" och kan inte alls fokusera! Så istället för träning njuter vi av långpromenader (bland annat gått milen på bondberget två gånger förra veckan) och gos! Imorse gick vi en långpromenad på nästan en timme, och sedan har vi tränat på "gå in" i hans nya tygbur (köpt på Ullared) som jag tänkt ta med på framtida tävlingar. Lättare att kunna lämna honom i den när jag behöver banvandra än att hela tiden behöva ha med någon som kan hålla honom, eller ha honom bunden, ylandes vid ett träd.

Nedan följer ett gäng med blandade bilder från de senaste veckornas promenader och utflykter!
 
/Fanny