Mio och Aslan

Sommarklippning
Ja, som många av er säkert vet brukar Mio bli klippt i början av sommaren, och det var tanken även i år. Jag har varit nöjd tidigare år, men det har samtidigt varit en dag jag alltid fasat för. Han är trots allt väldigt fin i sin långa päls! Jag har funderat hela våren på hur jag skulle klippa i år. Snagga helt, spara huvudet, ha kortare kofta som första året... ideérna var många. Men ju närmare det kom desto svårare blev det att ta tag i det. Planen var tillslut att spara huvudet men klippa resten kort med Fannys nya skär hon beställt så fort det kom. Skäret kom och jag skulle klippa. Jag kom till och med så långt att jag stod med en nybadad Mio på klippbordet med rakapparaten i handen och skulle precis börja klippa. Men jag kunde inte. Det bara gick inte. Så det slutade med att jag bara toppade någon cm med sax och han fick sin vanliga portisklippning. Jag är så nöjd med det beslutet! Tänk att jag som från början sa att "min hund ska aldrig ha en sån där ful portisklippning" idag tycker att han är som finast när han är klippt just så! (Även om jag såklart tycker han är enormt söt även som kortklippt!) 
Men man kan ju inte vara snygg jämt...