Mio och Aslan

Dragrunda 2
Häromdagen var jag och Aslan ute och drog igen. Nu hade det torkat upp en del på vägarna, även om det fortfarande blev en del lerskvätt i ansikte och på kläder. Till skillnad från alla tidigare gånger körde vi denna gång helt utan att stanna på vägen. Tyvärr fick vi göra det två gånger ändå, en gång på grund av ett omkullfallet träd och en gång när vi fick möte med en löpare och stigen var så smal att det inte gick att mötas. Vår runda är ca 3,5 km lång, men idag avslutade vi tidtagningen vid 2,8km. Idag kom jag ihåg att spara min sporttracker. Tiden blev 14 minuter och 35 sekunder (inräknat att stå still för möte och att ta sig runt det välta trädet), helt OK nöjd!
  Vi har båda två ganska dålig kondis, så det behövs fler träningspass helt klart! Jag tror även att vi måste träna på att inte köra på så hårt i början (vilket Aslan verkligen vill så är svårt att hindra honom). Efteråt var vi trötta trötta! Nästan som Aslan som liten ;) 
 
  Egentligen hade jag tänkt ta en dragrunda idag med, men ju längre dagen gick desto mindre pigg kände jag mig. Halsen kliar/svider lite och jag är täppt i näsan och känner mig trött. Fick bli två långpromenader istället med lite lydnadsträning, rallyträning och trix.
Sliter fortfarande med pälsen sedan helgens dragrunda. Han samlade på sig MASSOR med kardborrar i pälsen på benen som tovat in sig något alldeles extremt. Aslan avskyr att borsta benen, så får ta lite i taget.

Mer någon annan dag!
/Fanny