Mio och Aslan

Paus...
Den tränings och tävlingsmotivation jag hade för bara några månader sedan är som bortblåst. Träningen är inte speciellt kul, tävling än mindre... Det har nog blivit lite för mycket av det goda för både mig och Mio. Det vi tidigare tyckte var superkul är inte speciellt roligt längre och känns mer som ett krav. Då sätter jag för hög ribba för oss och ingenting blir kul. Därför har jag valt att för tillfället lägga nästan alla våra planer på is när det gäller lydnad, freestyle och heelwork. Rallyn ska få några försök till, men just nu pausar vi även från den. Istället ska vi bara göra det som vi tycker är kul just nu och det är agility. Så jag hoppas på att vi får en riktigt rolig agilitysommar och att träningsmotivationen kommer tillbaka. Vi får se om vi testar lite mer nose work och vattenarbete också, men bara på aktiveringsnivå. Framöver ska vi fokusera på att bara ha det roligt ihop, köra mycket samarbetsövningar och vara i många olika miljöer. Just nu blir det däremot mest vila och promenader, men ibland kan det vara bra också!