Mio och Aslan

Hund nr 2
Även om det inte är aktuellt just nu funderar jag ändå på hund nr 2. Min valpchans under studietiden är i princip förbi, i alla fall om jag vill ha en valp efter Mio (det sägs att det är bäst sommaren mellan år 2 och 3, men möjligtvis går det på kandidaten som är i vår. Efter det har man troligen inte tillräckligt med tid). Så nästa chans för min del är väl när studierna är klara och jag flyttar hem till Jönköping igen, vilket jag hoppas på! 
 
Portisen är en ras jag verkligen älskar och jag kommer nog aldrig vilja vara utan en portis. En valp efter Mio hade ju varit drömmen! Men om det nu inte skulle bli det är jag väldigt nyfiken på en Briard! Det var en ras jag funderade på redan innan Mio kom, men då vågade jag inte då "brukshund" var lite skrämmande. Det var ju första hunden och jag hade mycket lite erfarehnet... Så då blev det istället en portis. Men jag har inte riktigt släppt det där med briard. 

Även om det är lång tid kvar så vet jag att det är bra att börja i god tid. Det tar tid att lära sig en ny ras och vad man ska leta efter/undvika. Det är mycket att sätta sig in i... Jag vill i alla fall att att den blivande hunden ska bli min framtida tävlingshund inom flertalet olika sporter.
 
Så skriv gärna om du har några tips på vad man ska tänkta på när det gäller rasen, några bra kennlar med arbetande linjer eller liknande! :)
 
(lånad bild)