Mio och Aslan

Agility
Vi har varit iväg på ett par stycken tävlingar under de senaste veckorna. Han har gjort mycket som har varit bra, men det har inte blivit några resultat att tala om. Vi har varit i Gävle, Tierp och på klubbens KM sedan jag skrev sist, och vad jag minns har vi inte kommit igenom ett enda lopp utan disk. Nästan alla gånger för att jag valt att ta om när han gjort fel, eller att vi har hoppat över tex slalom när han inte tagit det rätt. Vår stora söttesten just nu är slalomet. Det har varit lite varierade problem...
 
Mio har just nu svårt för den ingång som anses "enkel" och därför nästan alltid är med i klass 1. Han springer för fort och missar ingången. Någon annan tävling har han tagit ingången superfint - men gått ur på sista pinnen för att dra på nästa hinder. Så detta måste vi jobba på. När vi tränar fungerar det nästan alltid, så jag måste få upp honom i högre energi (mer likt tävling) även på träningarna.
 
Vårat andra problem är A-hindret. Kontaktfältet där är som att det vore en nåldyna som man absolut INTE får trampa på... Han hoppar över det jämt och ständigt, men inte på träning. De andra kontaktfälten fungerar bra - men jag måste akta mig för att han kan fuska och strunta i att stanna (två på två av). 
 
Han tycker i alla fall att det är grymt kul! Här är några bilder från en av tävlingarna.
 
"Spring fortare matte!!"
När vi inte tävlar har jag börjat att fota alla andra ekipage. Rolig sysselsättning som gör att dagarna går fortare och många blir glada när de hittar bilder på sin hund efteråt! Här är ett litet urval av bilderna!
 
#1 - Anonym

Vad roligt det ser ut! Måste ta tag i att gå en kurs med Rex.