Mio och Aslan

Valpplaner - ibland blir det inte som tänkt...
 Som ni kanske vet gjorde vi ett försök att para Mio och Asta i våras. Tyvärr blev det ju inget då utan vi skulle istället göra ett nytt försök till hösten. Väntan har varit lång, men nu skulle det snart ha varit dags. Men tyvärr går det inte alltid som man hoppas. Tyvärr kommer det inte att bli några valpar mellan Mio och Asta.
 
För någon vecka sedan fick jag veta att hon hade en knöl som senare visade sig vara en juvertumör (som tur var godartad). För Astas skull har Ylva bestämt att hon ska kastreras i alla fall. Vi är såklart besvikna, men det är ju inget som går att påverka och hundarnas bästa går såklart först. Men det var en kull vi verkligen hade hoppats på, som hade nästan allt som jag letar efter när jag letar efter en valp! För att inte tala om alla fantastiska valpköpare som hört av sig och önskat en valp efter just denna kullen! Flera av dem valde till och med att vänta tills vi skulle göra ett nytt försök - bara för att få en valp efter just dem. Så det är tråkigt att behöva göra dem besvikna. Men som sagt, vi kan inget göra utan det är bara att hålla tummarna att Asta blir helt bra igen och att Mio kanske får bli pappa någon annan gång i framtiden istället! Men Asta kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!
 
 
 
#1 - Ylva och Asta

En tår i hjärtat så fint skrivet❤️❤️❤️ Mio är o kommer alltid vara mitt första handsval var det gäller avelskille, en portis hane med hjärtat på rätt ställe. Nu tar vi nya tag o ser framåt Mio min Mio är ju bara en ung tupp o Frida har lovat att jag får stå kvar på hennes parningslista ❤️❤️❤️