Mio och Aslan

Heelwork to music
Vi har varit på tävling i heelwork to music! Det har gått ganska tungt ett tag i den sporten nu. Vi har varit på ett antal tävlingar men alltid hamnat precis under uppflytt. Jag blir nervös och han tappar fokus... I dagens första start glömde han bort allt han kunde i samma ögonblick som vi gick över startlinjen. För första gången bestämde jag mig för att bryta starten, försöka göra något som var bra och belöna det. Men efter att ha nått botten så kan det ju bara bli bättre! I den andra starten var det en helt annan hund som kom med mig in på planen! Jag hade valt att förenkla programmet lite och improvisera då han lätt blir frustrerad i vissa positioner. Det var långt ifrån perfekt - men han jobbade på bra! En stor vinst med tanke på starten före! Sedan visade det sig att det även räckte till uppflytt! Lycka! Det här behövde vi! Första uppflyttet i klass 2! :D