Mio och Aslan

Året med Mysak
Det har varit ett mycket spännande år! I slutet av januari var Mio och Tindra på dejt! När jag var i Thailand någon månad senare fick vi veta att det fanns små bebisar i magen! Det var så glädjande då vi inte haft så mycket tur med tidigare planerade Mio-bebisar. Men nu skulle han äntligen bli pappa!
När det var dags för valpning åkte jag "i god tid" för att hinna vara med. Men Tindra fick väldigt bråttom att få fram de små, så jag fick följa det hela via sms på bussen dit. När det kom till valp nr 2 och 3 såg jag bara delar av sms:et på mobilskärmen, något i stil med "Nr 2 var en stor hane och nr 3 över....". Jag han tänka att "nej, nr 3 överlevde inte". Men så var ju inte fallet, nr 3 var en övertecknad hane!
7 små bebisar blev det, 3 tikar och 4 hanar. I början var favoriterna gul och grön.
Den där övertecknade han var ju charmig men han var ju specelll i utseendet...
Jag besökte dem ganska ofta, varannan vecka ungefär. Någon gång där runt 3 veckor så vände det lite, Svart (eller då kallad Panda) stack ut, man både hörde och såg honom där i valplådan!
Vid fyra veckor stod det mellan grön och svart. Men lutade mest åt grön. Sista gången vi träffade dem och då jag skulle bestämma mig så kände jag ändå att temperamentet hos Svart tilltalade mig, han verkade vara lite mer energisk. Så då blev det bestämt! Svart skulle flytta hem till oss, numera kallad Mysak. (från Astrid Lindgrens Saltkråkan).
 
 
Sedan har det hänt mycket under året, han är en liten buse med oj vilken trevlig kille! 
Han älskar att leka, har sprungit med lös på många promenader, simmat som en liten fisk sedan dag ett, gått kurser, ställt ut inofficiellt och mycket mycket mer! Han är så häftig att jobba med, lik sin pappa! Fokuserad och mycket träningsvillig.Glad och framåt. Ibland nästan lite för glad, han vet knappt vart han ska ta vägen! Och när han är vaken så håller han matte sysselsatt med sina bus! En klåfingrig liten grabb! Han ska alltid ha något att bära på, leksaker, skor, strumpor (favorit), papper, sladdar... ja allt som ligger framme kan man räkna med hamnade i hans mun. Han har rivit ner mitt duntäcke på golvet och kissat på det, tuggat sönder sladden till mobilen, drar pappa i svansen och öronen, rivit ner en hårddisk på golvet som gått sönder, slaktat ett antal leksaker men vad han än kommer på med för bus ser han alltid lika oskyldig ut så man kan ju inte vara arg så länge! Men han är inte busig jämt - han är stjärna på alla kurser, klarar av alla möjliga konstiga miljöer, glad i folk, framåt och alltid en positiv inställning. Det ska bli spännande att se vad det blir av honom i framtiden!