Mio och Aslan

Duktig hund!
Dagar som idag vill jag ha fler av! Han sov hela förmiddagen, mestadels i mitt knä. Vi var ute och lekte lite vilket resulterade i att ännu en hörntand lossnade. Påväg till mormor och morfar gick vi förbi ett fritids och en hel hög barn ville hälsa på honom. Han lät sig snällt klappas och la sig bara ner på marken. Till och med kramar acepterade han! Mötte flera personer som ville hälsa, han tittade på mig och brydde sig knappt om dem. Jag skulle få mata honom konstant med godis för han tittar ju på mig hela tiden! Kontaktövningar går med andra ord bra. Hos mormor och morfar var han med ute och lekte när jag jobbade med vattenslangen, sen ner i den jordiga slänten, upp i vattnet igen, slänten osv. Lerig och mycket lycklig hund! På vägen hem körde vi lite träning igen och hälsade på två av de hundar jag brukar gå ut med, shelties. Mio var inte jättepoppis, men skötte sig fint - han sov... :P Sedan träffade vi Sacco, mycket glad Mio! Hemma har han mest sovit, lite skällig sent på kvällen, men nu har han slocknat. Har fått så mycket beröm om vilken fin och lugn hund han är idag att jag kan leva på det länge! Dagar som denna vill jag ha fler. Ska komma ihåg att gå tillbaka till detta inlägget någon dag då han inte sköter sig... :)