Mio och Aslan

Kisspölen...
Plötsligt hör jag pappa ropa att Mio har kissat i hans säng! Jag kan inte tro mina öron utan viftar bort det. Men han fortsätter. Tillslut går jag dit och tittar, helt säker på att det är något annat. Mio skulle ju aldrig hoppa upp i mamma och pappas dubbelsäng - och kissa! Helt otroligt. Men när vi tittar på sängen ser det minst sagt misstänkssamt ut! Aningens färgat, både på täcket och i sängen. Men till Mios fördel - det luktar knappt något. Det kan både jag och mamma konstatera. Men, det finns ju inte direkt någon annan förklaring? En blöt handduk? Nej, det borde inte ge så mycket fukt. Vi kommer inte direkt på något annat heller. Mio är alltså grovt anklagad för detta brott. Pappa håller fast vid att Mio är skyldig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det verkar så otroligt men vi kommer ju inte på någon bättre förklaring! Har ändå svårt att tro att det skulle vara sant. Mio ser ju så oskyldig ut...eller?
Men tillslut får mysteriet en lösning. Senare hittar mamma en väska med kläder som vi hade när vi var ute och paddlade. En dyngsur väska. Den låg på just den platsen i sängen tidigare under dagen! Det var dessutom endel vatten i kanoterna. Så mysteriet löstes och Mio är rentvådd från all misstanke! Skönt! Man vill ju inte ha en hund som kissar i sängen... :P