Mio och Aslan

HJÄLP! vi har fått en blandras.....

 

Jag trodde att Frida hade betalt för en renrasig Portugisisk vattenhund men jag misstänker starkt  att vi fick en blandras. Som biologilärare vet jag att vi delar de flesta av våra gener med andra djurgrupper men att bäver och pirayagener skulle vara så framträdande på en s.k hund hade jag inte väntat mig. Tänderna är sylvassa och hugger snabbt som en piraya när han är leksugen. När han är lite trött och loj är det gott att gnaga på t.ex en dörrpost eller något annat smakligt. Biologerna får nog rita om sina stamträd på olika djurgrupper om de får chans att analysera Mio lite närmare. Till hans försvar måste jag kanske tillägga att han har lugnat ner sig betydligt. Idag kunde jag komma hem utan att få byxorna uppätna. Vida byxben som slutar lite under knäet har varit helt oemotståndliga för honom. De svajar ju så läckert över nosen.  Har med andra ord bytt till supertajta byxor så snart jag kommit hem till Mio men idag glömde han tydligen bort dem eller så har nosen vuxit förbi  dem. Hallå alla ni som tänkte hälsa på en liten gullig valp det är dags att skynda sig, snart är han en stor gänglig tonåring.

Mormor