Mio och Aslan

Hemsk promenad...
Gick idag en av mina favoritsträckor, den nedersta stigen i skogen. Underbar växlande lövskog, bokskog, berg, liggande trästammar och en fantastisk, mysig liten stig. Den första delen, genom björkskogen, förstörde de i våras genom att bredda och grusa den med vasst stenkross. Det hade dock en anledning då det var lite problem med vattenskador i husen i närheten. Men idag när jag gick den upptäckte jag till min stora fasa att även resten var grusat! Det kunde jag aldrig tro att de skulle göra! Varför? De förstörde en av mina favoritstigar med massa vasst grus. Blev så grymt besviken... Så onödigt! Det fanns ju ingen anledning till att grusa den sträckan... Just nu längtar jag mer än någonsin efter snön så jag slipper se eländet!
Mio och Sacco skötte sig däremot jättebra! Mio i lina och Sacco i flexi. Mio gick inte alls långt bort. Dock gned han in huvudet i något äckelpeckel... Som tur var rullade han sig inte utan gned bara huvudet i det. Så det blev framdelsbad när vi kom hem! 
 
Dessutom - idag var det en stor dag för idag blev moster F hela 18 år!