Mio och Aslan

Lite pyssel...
Hade 15 minuter över idag så det blev lite pyssel! Gjord i frigolit, inte perfekt men ändå ganska nöjd!
Mio och jag har tränat en del både idag och igår. Mycket stanna kvar och inkallning. Han kan sättande på ca 40-50 meters avstånd en liten stund, stå stilla medan jag går runt, läggande under gång är han duktig på och han kan trassla ut sig när han går på fel sida om en stolpe. Drar i kopplet gör han knappt alls! 

Hundmöten är inget större problem längre, men nu har han börjat intressera sig för cyklister! Troligtvis för att vi möter pappa ibland på väg hem från jobbet... 

Skäller gör han också. Kommer vara döv innan jag fyller 20. Kanske fungerar att spruta vatten på honom...? Att göra det han vill känns bara som att uppmuntra honom till att skälla mer. 

Ibland när jag är hemma med honom blir jag bara irriterad på honom. Men så fort jag lämnar honom saknar jag honom. Hur jobbig han än kan vara ibland så vill jag inte vara utan honom!