Mio och Aslan

Det första lyftet!
Fick nu ivkäll veta att Mio lyfte på benet för första gången idag! Och jag fick inte vara med om det! Jag jobbade och mamma var hemma på lunchen hos Mio. Precis då skulle han passa på! Men endast en gång. Jag har varit ute flera gånger efter det utan att han har gjort det.

Var ute på en promenad efter jobbet. Det blev kohagen med lös Mio. Blev många fina bilder idag med!
Men han är billig. Han hittade en riktigt smaskig bajskorv. Resten av promenaden fick han leta godis på marken... Hemma var det vattenkranen på kraftig spolning i ett förtvivlat försök att få bort den äckliga andedräkten. Äckelhund. Han bryr sig inte om hund eller kobajs. Älg/råddjur/hare är gott. Detta såg inte ut som något av dem. Människa? Vem vet. Dum är han i alla fall!
 
Sista dagarna har han börjat bli skällig igen. Jag hatar skälliga hundar!!! Blir så arg på mig själv för att jag inte vet vad jag ska göra åt det! Han bara dampar och är dum på kvällarna. Kanske får han mindre aktivering när mörkret kommit? Jag kan inte komma på någon annan anledning. Vaktandet vet jag inte vad det beror på...Suck...