Mio och Aslan

Bra väckarklocka...
Vaknade med ett ryck inatt för att precis höra att Mio spydde upp en gräsboll i sin bädd. Vaknar alltid när han gör det, vet inte varför. Tydligen något i hans beteende innan han spyr som gör att jag vaknar. Men skönt det så han inte lägger sig i det och smetar ut det i hela rummet! Jag var ändå lite bitter, jag hade lagt mig för sent och skulle upp tidigt till jobbet. Då är jag inte pigg på att gå upp mitt i natten och krångla för att sedan lägga sig och sova en timme eller två till. Men när jag är uppe och städar hör jag att klockradion går igång och strax efter det mitt mobillarm! Vilken lycka! Jag behövde inte gå och lägga mig igen och jag var redan uppe och igång! Sällan jag kommer upp så snabbt som när Mio spyr... :P Så idag hade jag gott om tid då jag vanligtvis brukar ligga och dra mig ett bra tag. Så han valde ett bra tillfälle trots allt!