Mio och Aslan

Stockholms hundmässa!
Igår var det dags för ett bad! Jag har slarvat lite med att borsta honom senaste veckan och därför var han ganska tovig. Men ett bad på det och lite borstning så var han fluffig och fin igen! Men det märks att mycket av valppälsen fortfarande är kvar...
Så här stilig blev han!
Idag åkte vi till Stockholms hundmässa! Jag har aldrig varit på någon så här stor hundmässa tidigare så det var riktigt spännande! Vi tittade på perros tillsammans med Albert och sedan på portisarna. Kul att se så många på en gång! Nästan så att jag saknar lejonklippningen lite... Men det får dröja ett litet tag till! Vi spanade in portisarnas rasmonter som var superfin! 
 
Det var riktigt spännande att se så många hundar av olika raser!
Vi träffade även Bella --> http://svanstippar.weebly.com/
Supersöt tjej tyckte både jag och Mio!
Eftermiddagen ängnades åt shopping! Jag hade dock hoppats på lite mer spännande saker... Men vi gik inte hem tomhänta. Mio fick ett nytt läderkoppel eftersom hans gamla gick sönder i handtaget. Gillar det inte alls då jag tycker läderkoppel är så styva till en början. Har oftast köpt dem begagnat eller fått av andra som köpt nya - då är de ju redan inslitna och mjuka! Men nu får jag ta och slita ordentlig på det! Sedan blev det även en kampleksak och en leksak från portisshoppen.
En spårlina har jag funderat på länge eftersom min nylonlina är ganska dålig, så en sådan blev det också. Ett packet tofsar var också bra att ha, hoppas de håller uppe hans lugg bättre! 
 
Något jag hoppats på att hitta var någon form av lampa/lysande halsband till Mio, vilket inte är det lättaste. Få saker syns bra i hans päls! Det mesta försvinner... Men när jag tillslut hittar en bra sele med inbyggt lyse så är den för liten! Så jag får leta vidare...
 
Det var verkligen en toppendag! Instensiv, men superrolig! Vi var där från att det öppnade vid 9 tills det stängde vid 18, så Mio har sovit som en stock resten av kvällen.
 
 
#1 - Elin & Olle

Ja såg dig ;) ja satt vid bordet på andra sidan om matilda när du fota vovarna ^^

Jag har detta LED halsabnd - http://www.haromi.se/blinkhalsbandladdningsbartled-p-1986.html

och de syns bra igenom pälsen, även en med en LH collie va super nöjd med de halsbandet, så de rekommenderar ja :)

Svar: Vet inte om jag lyckades kommentera på din blogg så skriver här med ;) Kul att ni såg oss och tack för tipset! Var beställde du din RLD rosett, har kollat lite då jag vill ha en men tycker det verkar så dyrt...:/
Mio och Aslan