Mio och Aslan

Freestyle!
Ikväll har Mio och jag varit på en freestykekurs med Smilla. Innan under dagen måste jag säga att Mio har varit fantastisk! Inget dragande i kopplet! Är det verkligen min hund? Så jag hade lite hopp om att han skulle kunna sköta sig under kvällen. Men inte... Idag fick han inte hälsa på Smilla alls, ack så frustrerad han var! Pip och gnäll... Vi körde mycket passivitetsträning, vilket inte var det lättaste med en uppjagad Mio. Men vi fick träna lite också, visa våra trix och jag fick lite nya idéer och inspiration. Så nu ska vi komma igång och träna lite mer igen! Det var verkligen toppen med en inomhuslokal! Synd att det inte finns någon sådan lite närmare... Mio orkade hålla låda länge, men tillslut stängde han munnen och slappnade av någon sekund. Det tog bara 1,5 h att nå dit... Men, men - inte lätt när favorittjejen är med! Och när vi kommit så här långt var det dags att åka hem.
 
Det tog en liten stund att varva ner hemma efter passet, men nu ligger han och sover sött.
 
Här är tricken vi visade upp idag!
 
sitt
ligg
high five (vacker tass)
snurra (höger och vänster)
mellan (gå mellan benen)
8 (gå i en 8 mellan benen)
runt (gå runt mig)
sitt fint
pinnen (runda föremål)
backa
pang (spela död)
rulla
slalom mellan benen
fotposition (fortfarande utan kommando)
upp