Mio och Aslan

Fyndat i skogen!
Idag tog vi en sväng upp i skogen. Vi upptäckte att de har börjat gallra ekarna och köra sönder med dumma skogsmaskiner. Synd, men nödvändigt för de större ekarna.
Jag hade förberett oss för lera och slask, satt på Mio overallen och tog kängor istället för icebugs. Men så fel jag hade! Så fort vi kom upp en liten, liten bit så var det snö och helt fruset! Då var overallen ganska onödig och jag halkade runt som bambi på hal is. Men vi hade det trevligt i alla fall. Mio lyssnar bara på ett öra (om ens något) så jag fick hålla ögonen lite extra öppna. En gång när vi närmade oss en cykelväg kom en cyklist. Mio såg denna och stannade. Han kunde i detta läget lika gärna sprungit fram till cykeln, men tro det eller ej - just då lyssnade han faktiskt! Men nervös blev jag i alla fall! Försökte i alla fall hålla lugnet utåt, vilket tydligen gick någolunda.
 
Plötsligt hittade vi ett fynd! (Eller, jag hittade ett fynd). Ett rådjurshorn! Det verkade vara avbrutet men det brydde sig inte Mio om. Vi tog med detta hem så får han fortsätta med det senare, när de vassa ändarna är borta.