Mio och Aslan

Kändisen!
Som ni kanske vet passerar jag en lågstadieskola ganksa ofta när jag och Mio är ute och promenerar. Där är han en kändis som många av barnen känner igen. Jag jobbar även där ibland och då frågar många efter honom. Nu har jag haft en ny klass. Till en början var jag bara den nya vikarien men efter en stund kopplade någon vem jag var. "Är du hon som har hunden som kan Pang!?". Sedan jublade alla barnen - alla visste ju vem Mio var! När jag skulle hem hälsade jättemånga till Mio och bad om att jag skulle gå förbi med honom oftare. Tänk vilken kändis han har blivit! Jag kommer själv ihåg den hunden som alla visste vem han var när jag gick där. Vem trodde att Mio skulle vara i samma ställe? Superkul tycker jag! Jag stöter på barn allt som oftast när jag är ute och går och väldigt många vet att det är Mio. Vilken tur att Mio tycker om barn!