Mio och Aslan

längtar efter nästa!
Aslan kommer ha tema grönt, och idag införskaffade jag ett valphalsband, som både var grönt OCH skotskrutigt! :D Tänk, inom ett halvår har vi ytterligare en liten portis i familjen! Längtar!
 
 bättre bild :P
/Fanny
#1 - Bella

Gud vad roligt, har du hittat en brun med vita tecken :) min nästa portis ska vara en brun med vita tecken. Ett valphalsband som jag gillar är dom här, dom finns i fler färger :D
http://www.csigora.com/produkter/hundhalsband/textilhalsband/73568__nylonhalsband/

Svar: Jag har faktiskt gått ifrån det där med färgen lite, innan var jag 100% inställd på en brun med vita tecken, men nu är jag väl lite mer inne på svart med vita tecken. I slutändan är det dock den valp jag tycker passar mig bäst mentalt jag väljer, oavsett om den är svart eller brun med vita tecken, hunden sitter trots allt inte i färgen (i så fall sitter den i det vita, tänker inte sticka under stolen med att jag tycker det är supersnyggt!) ;) Valpen har inte fötts än, men har kontakt med några kennlar varav två har tikarna parade, så det är en nervös väntan som följer nu och se om det blir några valpar, och i så fall om det blir en som passar mig! Ska genast kolla, tack för tipset! :DFanny
Mio

#2 - Bella

Många som har en svart och en brun portis säger oftas att det är skillnad mellan färgerna, trodde inte på det först men sedan tog jag hand om en svart portis och det var skillnad. Men så skiljer det ifrån varje individ, men eftersom fler har sagt det börjar jag tro det också. Men det sägs att bruna är mer spattiga/busiga och att deras päls tovar sig inte lika lätt. Men det kanske är en skröna :)
Själv tycker jag om bruna mest, men det kan ju bero på att jag har en brun ;)
Men svarta är superfina också, älskar alla portisar oavsett färg :) Har någon sagt att du och Frida ser nästan likadana ut, samma hårfärg lika ansikten. Då utgår jag från bilder jag har sett i bloggen :D
Det enda - med bruna portisar är om man rakar hela dom så får dom mycket sällan tillbaka sina fina mörkbruna päls.
Vilket gymnasium går du på?? och är det inte svårt att skaffa hund om man inte har gått ut gymnasium, elr har du slutat gymnasiet till sommarn :)
Tacksam för svar :)
//Den bruna portisen Bella <3

Svar: Jag har också hört att de bruna är busigare, har dock aldrig träffat någon brun i en situation där de haft möjlighet att vara aktiva, så vet inte om det stämmer :) Pälsen vet jag dock ingenting om.
Hahah jaa, att vi är lika hör vi allt som oftast, det finns till och med de som tror att vi är tvillingar ;) Vi har haft samma lärare i princip hela vår skoltid, och jag som kommer året efter har alltid hetat Frida, men vi är väldigt lika, både till utseendet och till sättet, har samma intressen osv så det är mänskligt att råka förväxla oss ibland :)

Det där med att de "tappar färgen" är nog det enda jag ogillar med bruna portisar . tycker den chokladbruna färgen de har som valpar är så fin och att de ibland ser "gamla" ut i tidig ålder när färgen bleknar. Samtidigt verkar inte alla portisar blekna, och flera av portisarna som bleknar får en jättefin gyllene/beige färg :) Och eftersom min kille kommer heta Aslan skulle han säkert passa som brun också, mitt lilla lejon ;)

Jag går på Erikdahlbergsgymnasiet i Jönköping, naturlinje tredje året. Eftersom det är mitt sista år kommer majoriteten av kurserna ha slutat då valpen kommer hem, eller så är det bara något slutprov kvar :) Aldrig, ALDRIG att jag skulle klarat gymnasiet om jag samtidigt haft en hund att ta ansvar för :) Även om hundintresset varit mitt största intresse sedan jag var liten går skolan före nu, eftersom betygen avgör vad jag kan studera till i framtiden och så :)

Vad heter din blogg? :) (mitt minne alltså)
/Fanny
Mio