Mio och Aslan

Planer för 2014!
Har så mycket jag vill göra med Mio! 2014 kommer nog att bli ett händelserikt år! Har lite ideer om vad jag vill göra, men sedan vet man ju inte om allt fungerar som man tänkt. Här är en plan i alla fall!
 
Mio fyller 1 år i början av 2014! Vi kommer då att åka på valp/kennelträff vilket kommer att bli superspännande! Sedan börjar det närma sig för höftröntgen som är en självklarhet för mig! Nästan lite nervös redan! Hoppas på det bästa! Något annat som inte är nödvändig, men spännande, är MH. Det kommer han förhoppningsvis också få göra.
 
Under våren hoppas jag att det kommer upp lite roliga kurser. Vet inte om jag kommer att gå någon fortsättningskurs, det beror lite på vad det kommer för andra kurser. Är lite nyfiken på att börja rallylydnad och vanlig lydnad. Agility får jag avvakta med tills jag vet höftresultatet, så det blir kanske först till hösten om resultatet ser bra ut. Blir han duktig i någon/några av grenarna hoppas jag på att kunna börja tävla lite smått.
Jag har funderat lite på viltspår med, men vi kanske inte ska ta allt på en gång... 
 
Jag vill även börja satsa lite på vattenarbete, men är inte helt hundra på att han gillar vatten. Vi får se helt enkelt, men det skulle allt vara kul att göra ett anlagsprov med honom! 
 
På utställningsfronten kommer det nog bli en hel del. Till att börja med kommer Mio att bli lejonklippt. Jag tror att han kommer bli supersnygg! Sedan blir det ett antal utställningar, både officiella och inofficiella. Mest för att det är kul, hur det går spelar mindre roll. 
 
Under våren kommer det en till fyrbent kompis hit som Mio kan busa med! Jag tror att han kommer att älska det!

Det kommer för hoppningsvis ske en stor förändrning i Mios liv - han och jag kanske flyttar! Inget är helt säkert, men kommer jag in på den linjen jag vill flyttar vi en bit norrut! Som stundent har man oftast inte råd med bil så då blir det cykel och då ska Mio få lära sig att springa bredvid. Det kanske blir lite joggingrundor med, kanske canicross?

Som sagt, det finns massor med idéer! Ska bli spännade att se vad som händer! 

Gott nytt år!