Mio och Aslan

Den förbjudna sängen...
Sängen har alltid varit förbjudet område för Mio. Han har haft sina perioder då han testat lite gränser, men överlag så har han hållt sig till reglerna. Trodde jag i alla fall! Han är tydligen smartare än man kan tro. Han gör inte ens antydan till att försöka när vi lägger oss. Han ligger så snällt på golvet. När jag vaknar på morgonen likaså. Men - när andra har varit uppe och tittat in runt 3-4 tiden på natten - DÅ ligger han i sängen, ihoprullad vid fotändan. Det är tydligen något han har börjat med ganska nyligen. Smart tycker säkert han! Vaknar jag så åker han ner och det vet han mycket väl. Därför har han väl valt fotändan av sängen och är garanterat mycket försiktig när han lägger sig där. Eftersom jag sover så har jag lite svårt att hindra honom från det. Jag kan ju bara tänka mig hur det blir när jag flyttar! Endast ett rum och så får han vara själv... Jag tror då inte att han kommer att ligga i sin bädd i alla fall!
 
Aslan följer Mios exempel.