Mio och Aslan

Agility!
Jag är väldigt nyfiken på agility och vill väldigt gärna börja med det så fort jag vet att Mios höfter är fria. Men eftersom vi har agilityplanen bara några hundra meter från våran sommarstuga kunde jag inte låta bli att gå dit och testa lite. Han har bara testat agility en gång tidigare när han var ca 6 månader på valpkursen, men det räknas knappt. 

Tunnlar älskar han! Dem springer han mer än gärna oavsett om jag har bett honom eller inte, både öppna och slutna. Hinder fick jag visa honom men han förstod snabbt. Det långa balanshindret hade jag tänkt vänta med men det tyckte inte Mio för det sprang han helt själv både en två och tre gånger. Så då körde vi det med. Han verkligen ÄLSKAR det! Helt otroligt vilken glädje, det riktigt lyste om honom! Han var som en helt annan hund. Så kul att se att även min lille bekväma kille har en riktigt energifull sida! Så detta är absolut något vi kommer att träna mycket - OM höfterna är fria vill säga. Här kommer lite bilder och några filmer från vårat första lekpass.
 
Aslan fick mest titta på. Men någon tunnel fick han också testa.
Kan själv!