Mio och Aslan

Lugn dag...
Idag har det varit en lugn dag för Mio. Jag slutade jobbet tidigt så tanken var att ta en längre skogspromenad med honom, men så blev det inte. Jag fick migrän under förmiddagen så när jag kom hem var det bara en kort rastning och sedan sova. Först nu framåt kvällen blev det en lite längre promenad. Folk tittade lite mystiskt på mig där jag gick med solglasögon trots att det var jättemulet och nästan mörkt ute... På kvällspromenaden blev det ett kort träningspass med, men annars har det varit en lugn dag. Skönt att han kan ta det lugnt ibland och ändå vara ganska nöjd!
 
Så här ser för övrigt en portugisisk sandhund ut efter ett bad. Det var tidigare i veckan vi var på ett ställe med sand = skitiga hundar! Men glädjande nog var båda två ute och simmande ganska långa stäckor flera gånger! 
 
 
 
#1 - Paco

Så sandig var P VARJE morgon....du förstår att han blev avskalad! Nu räcker det att städa golven en gång i veckan, förut knastrade det jämnt under fötterna och i soffan, nu räcker det att bara borsta av honom lite lätt innan han går in, underbart. Hemskt med migrän, stackare