Mio och Aslan

Första springturen
Idag tog jag tag i det. Har tänkt på det länge men alltid skjutit upp det, många tycker ju att de ska vara över året i alla fall. Men å andra sidan har han mycket bättre kondis än jag har. Jag har inte sprungit alls på över ett år. Minst. Jag har aldrig tyckt att det är kul! Men nu har jag ju en hund att springa med och då blev det plötsligt mycket roligare! Mio tyckte det var så kul att matte sprang! Springa = leka i hans värld. Han cirkulerade varv på varv runt mig när jag sprang och han sprang nog minst dubbelt så långt! Men duktig var han i alla fall!
 
Jag körde även lite intervallträning kombinerat med inkallning. Två flugor i en smäll! Det var ju bara att sätta Mio och gå en bit. Sedan vänta lite och kalla in honom medan jag sprang åt andra hållet. Det var inte alls lika jobbigt att springa som jag kom ihåg! Vi kanske sprang 3 km... eller nej, vi gick då och då, stannade och tränade lite, vilade mm så det var nog inte så långt vi sprang totalt. Men vi kan ju börja lite lugnt, så jag hänger med!
 
I löv you! /Mio