Mio och Aslan

Har jag en pudel?
Jag får höra både det ena och det andra om Mio. Speciellt sedan han blev klippt. Innan han klipptes fick jag oftast frågan om han var en border collie. Numera gissar folk på pudel. Hmm... vad hände där!? Så stor skillnad är det ju inte! Klippningen kanske påminner lite om en pudel, men ändå... Får även höra frågor som "Vad har hänt?", "Har han opererat sig?", "Har han skadat sig?", "Ska han se ut sådär?". Annars är väl kommentarer som oj, speciellt, annorlunda, tonåring, fjortis och tonårsflint ganska vanliga. Andra går rakt på sak - "Han är skitful!". Men de flesta tycker ändå att han är fin! Trodde faktistk att jag skulle få fler negativa kommentarer om klippningen. Nyfikenhet är nog en bättre beskrivning, vilket bara är kul!
 
Men lite roliga saker kan man få höra av förbipasserande:
 
"Mina grannar har också en sån där nakenhund"
 
 
 
 
 
 
#1 - Bella o Matilda

Hahha jag får också höra är det där en pudel minst fem gånger om dan men nakenhund!! :D det var nog första gången,lite skillnad mellan både päls och storlek :) Inte border collie heller om jag själv skulle gissa vilken hundras det var utan att själv veta skulle jag gissa på berded collie om rumpan inte var rakad ;)
varför har han så mycket päls på bollarna?

Svar: Haha, ja, det ser lite lustigt ut... Vi visste inte riktigt om det skulle komma en köldknäpp när vi klippte ner honom så sparade lite som skydd mot kyla. Uppfödaren sa att hon brukade göra det. Plus att de lyser så om jag man tar bort allt... Nu blev det dock lite väl mycket så jag ska snygga till det, men har inte orkat ta tag i det ännu! :P
Mio