Mio och Aslan

Hemmadag
Idag fick det bli en hemmadag, vilket har varit riktigt trevligt! Mio och jag har tagit det ganska lugnt. Vid lunchtid gick vi ut och sprang en sväng i skogen. Mio får vänta in mig hela tiden. Jag får allt ta och träna mer! Fast jag kommer aldrig kunna hålla hans tempo... Sedan har vi varit hos mormor och morfar, Mio sov mest i kökssoffan. Det är hans plats. Han var inte lika hoppig idag heller! Skönt!
Vi var förbi en sväng på djurmagazinet och Mio fick följa med in för tränings skull. Så mycket gott på så liten yta! Vart ska jag ta vägen!? Tror nästan att han tänkte lite så. Men måste ändå säga att han klarade det bra! Vi köpte lite extra revben till honom. Alltid bra att ha hemma lite gott att tugga på! Dessutom billigare och trevligare än grisöron/hudben. 
 
Hmm...läste lite extra noga på denna påsen. I vänstra hörnet står det "100% svenskt" men i mitten på högerkanten står det "INTE svensk råvara". Här är det någon som inte har lärt sig matte!
Hemma har jag städat upp i hans mathörna. Det har varit lite kaos bland alla burkar så hittade nu några "nya" i källaren som blev jättebra!
På kvällen kände jag att det var så fint väder ute och långt att åka till klubben så vi stannade hemma från måndagsträingen. Men träning blev det i alla fall! Vi gick till våran egen träningsplan, grusplanen, och gick igenom nästan alla rallyskyltarna. Många går jättebra medan vissa är svårare. Sitt framför och ingång från olika håll är knepigt, alla varianter. Att han har lärt sig "Runt" (att gå runt mig) är bra i vissa lägen, som när han trasslade in sig när vi åkte skidor, men i rallyn är det mindre bra... Han tror att han ska gå runt och missar "sitt framför" delen. Vi får träna mer på dem hemma. Sitt-stå är också lite knepig men absolut in omöjlig! Sitt-ett steg- sitt- två steg osv när jag backar med honom framför är också lite svår. Men vi är ju precis nybörjare!Han hade fin kontakt i alla fall och ville verkligen arbeta! Det här med rallylydnad är jättekul! 

Efter detta gick vi en sväng till Wilda och Mitzie. Båda hade precis löpt... Nu tror ni kanske att han bara satt och pep - men inte! Han överraskar med att uppföra sig toppen! Han nosade glatt på dem när vi kom, men sedan gick han runt och undersökte eller låg stilla och tyst vid mina fötter. Han är väl i och för sig van vid detta. Dessa tikar visar tydligt vilken plats han har och han lyssnar direkt! Tänk att det finns två hundar han i alla fall kan umgås med under lugnare former! Glad matte!
 
Här är en ganska gammal bild på hela gänget!