Mio och Aslan

farväl sovmorgnar
Jag är en nattuggla utan dess like. Klockan ett på natten är jag pigg... eller ja, jag VAR pigg. Och vaknade gjorde jag sällan före 10 om jag fick sova som jag ville... Men det är det slut med sedan Aslan kom hem. Runt 05:30 är han vaken och väcker mig mer än gärna. Min glädje är enorm.... eller inte... Som tur är räcker det att man tar ut honom för att kissa (han kan nästan kommandot "kissa" nu!) så kan man gå in och sova en stund till, men efter 07:30 är han en tidningsflis. Då får man vara snabb med att ta bort alla rena tidningar illa kvickt för att slippa plocka upp dem i hundra bitar några minuter senare.
 
Olyckor händer det inte särskilt ofta. Kanske en olycka under natten (eftersom han inte väcker mig/jag inte vaknar) och någon enstaka under dagarna. Tycker ändå han blivit allt bättre på att säga till, så det går framåt!
 
/Fanny