Mio och Aslan

Rallyträning
Idag körde vi ett pass rally igen. Mios bakdelskontroll har blivit otroligt mycket bättre denna veckan! Det är ju lite extra kul att träna när man ser resultat! Idag tränade vi lite extra på spiralen höger och vänster. Sedan körde vi en kort bana på 10 skyltar. Jag måste bli bättre på att torrgå banan först, slarvade med det idag och då gick det ju som det gick... Men Mio gjorde så gott han  kunde trots att jag klantat till det. Imorgonh hoppas jag på ett träningspass på klubben och sedan kurs på tisdag. 
 
Aslan var också med och fick träna lite bla. passivitet, inkallning och att få upp intresset för vänstersidan. 
 
Nu är jag inte längre orolig för att ha Mio lös när vi tränar. Han går vid mig hela tiden eller sitter still där jag sätter honom. Jätteskönt! Idag kom det en fotboll flygande in på planen som han satte efter, men jag sa till honom på skarpen och han bröt direkt! Stolt över honom! Hade jag inte trott att han skulle klara av att bryta vid liknande störningar hade jag såklart inte haft honom lös, men det var ändå en skön känsla att han gjorde som jag sa direkt.
 
Idag hade jag packat om träningssakerna till en ryggsäck istället för plastpåsen. Så mycket bekvämare!