Mio och Aslan

Buskille!
Igår var jag och Mio bortbjudna på middag. När vi kom dit var han glad och undersökte allt. Så plötsligt kom han sprignande med en strumpa som han busade lite med och tittade busigt på mig. Jag tog den och då sprang han iväg och hämtade en till! och en till! och en till! Superkul tyckte han! Så jag stängde dörrarna - då hämtar han en av mina reflexer som han börjar kasta runt och leka med. Jag var så förvånad! Han leker ju nästan aldrig! Strumpor har han aldrig brytt sig om innan, men nu plötsligt var de roliga. 

På promenaden imorse fick han några mindre portisryck och lekte till och med en stund med grannhunden. Det trodde jag inte heller, han har varit helt ointresserad innan. 
 
Så kul att se att även Mio har en lekfullare sida! Han var ju busig och lekfull till tusen när han var liten, så jag har fortfarande lite hopp om att det kommer tillbaka när han blir lite äldre. Kanske bara är "tonårscool" just nu...