Mio och Aslan

Baddags!
Idag var jag ledig och då tyckte jag att det passade att bada Mio. Mio följde glatt med bort till duschen och gick in.
Hans glädje försvann dock fort. Att bada är inte hans favoritsysselsättning.
"Matte önskas bytas!" Kan svansen hänga mer eller blicken vara mer sorgsen? Han verkligen visar hur hemskt det är att bada!
Sedan är det hem till fönen. Så glad att jag har den! Så efter en stund hade jag en svart och VIT, fluffig hund igen!
En stunds borstning på det så var han riktigt stilig.
Så nu är han fin! Ja...eller snarare han var fin - det blev en promenad med kompisarna direkt efteråt...
Mio var glad, men jag kan ju säga att vit och fluffig - det fick han inte vara länge...
 
Lite borstning före, ca 30 min i badet, 1 timme med fönen, ca 1-1,5 timme med borstning sedan ut och bli skitig igen. Men vad gör man inte för att han ska vara glad? Just nu har han en sån där jobbig längd på pälsen så det har börjat tova igen. Dessutom hade jag slarvat bort mina borstar, men efter dagens jobb är han tovfri igen!
 
 
 
 
#1 - Bella o Matilda

Jag fönar i ca 30-40 min med en vanlig fön. Tips borsta samtidigt med en karda där du fönar så blir pälsen snabbare torr och så slipper du sitta längre efteråt för att reda ut alla tovar :D

Svar: Önskar att jag hade fler händer... ;)
Mio och Aslan

#2 - Matilda

Lite knepigt i början att hålla både en fön och karda sedan ska man ju också hålla koll på hunden. Men man lär sig till slut överingenjör ger färdighet ;)

#3 - Paco

Hur hinner ni med allt? Jag älskar hur Mio verkligen poserar framför kameran, bild 5 och 6 uppifrån, han är proffs! Ni har otrolig tur att INGEN av hundarna jagar för om EN drar iväg, drar alla.......