Mio och Aslan

Lydnadskurs!
Nu är jag och Mio anmälda till lydnadskurs! Äntligen! Detta har jag längtat efter länge! Hade precis gett upp hoppet och tänkt att jag får lära mig allt själv, och då kom just kursen jag väntat på! Det är fyra gånger och riktar sig mot klass 1 och 2. Så nu blir det lydnad i massor, sen ska vi ut och tävla! 


Vi tränade härom dagen (rally) med en kompis och hennes hund. Mio är ganska glad i den hunden men han skötte det fantastiskt! Kunde vara lös hela tiden, körde lite platsliggning - klockrent - och han var sådär bra som han är när han är som bäst! 

Det jag känner är att NU har jag till den punkt jag längtat efter. Valptiden - visst, kul. Men tråkig träning. Unghund - mest jobbigt. Det är nu det börjar på riktigt! Kul, mer avancerad träning och TÄVLINGAR!  Jag älskar att tävla så det lär bli en hel del framöver! Nu har jag både rally, utställning och snart lydnad. Med någon sport till kan vi verkligen tävla jämt! Blir ju perfekt! 

(Ska kanske lägga till att jag är lyckligt lottad som fick just Mio. Han vill lika mycket som jag, älskar att jobba och lär sig allt fort! Ska tacka Aquastar's för det!)

 
#1 - Paco

Jag säger det igen; Mio har tur att han har en träningsmotiverad matte, Portisarna älskar ju att jobba med huvudet!