Mio och Aslan

Rallytävling i Märsta
I lördags gick vi upp redan vid 05.00 för att ta buss+tåg+promenad till Märsta-Sigtuna BK. Egentligen behövde vi ju inte detta resultatet utan från början var det tänkt som en reserv om det gått dåligt i Skara. Men varför inte? Det är ju kul att tävla! 

När vi tillslut hittat rätt var det inte mycket tid till att varva ner. Banvandringen var 8.30 och den gick ganska snabbt. Domaren var inte lika tydlig som de tidigare har varit och banan var väldigt trång. Vid skylt 10 var jag tvungen att ta jättesmå steg. Gick jag som vanligt klev jag på skylten som var före. Dessutom låg stora delar av banan väldigt nära kantlinjen. Domare var Liss-Britt Elegård.
När vi inte hade någon medhjälpare blev det ju lite krångligare. En snäll funktionär hjälpte till att filma, men under banvandringen fick jag lämna honom en bit bort.
Vi var ut som nummer 1, detta visade sig vara ganska dåligt... Det blev lite stressigt att hämta honom och uppvärmningen blev sådär. Han var lite lagom ofokuserad dessutom och hade väl inte riktigt landat efter resan. 
Jag själv var väl inte helt fokuserad heller så jag ska inte bara skylla på Mio. 
 
Vi börjar banan bra. Eller inte. Nos på nos. Sedan vid skylt 10 gör Mio helt fel och sätter sig på min vänstra sida istället för framför! Så har han aldrig gjort tidigare så det var oväntat. Någon gång såg han en hund som var ganska nära banan och stannade upp lite. Vi tog oss i alla fall igenom, men det kändes som den sämsta banan vi gjort på väldigt länge! Hade inte alls den där kontakten och samarbetskänslan som jag hade sist! Men vi var ganska nöjda i alla fall, bara att åka hem igen för att plugga vidare. Mio var glad för han fick 400 följare på instagram under dagen!
Filmen såg faktistk bättre ut än det kändes. Men det var fortfarande många småfel. Resutlatet visste jag fortfarande inte, det kom nu ikväll. Jag fick lite av en chock när jag såg vad vi fått - 93 POÄNG! En 5:e plats av 32 ekipage. Hur sjutton gick det till!? Jag är självklart jätteglad och hur nöjd som helst, men jag får då inte ihop det! 


Tillägg:
Protokollet har kommit och vi fick NOS (-1p) på 2,3,5 och 9, SNED (-1p) på 10, SK (-1) och BRIS (-1) på 11. Snäll domare, det gillar vi!