Mio och Aslan

Aslans planer 2015!
Jag och Aslan har en del planer för i år och jag är supertaggad på att komma igång med allt!
 
  • Ska gå en rallylydnadskurs till våren. För att ha ett mål att sikta mot kommer jag anmäla mig till min första rallylydnadstävling i april/maj, oavsett om jag gått kurs eller inte. Tills dess kommer jag och Aslan ligga i hårdträning vad gäller rallyn, framförallt med störningar. Han har inga problem med skyltarna, men så fort det händer saker runt omkring glömmer han bort mycket han lärt sig, drar i kopplet, går med nosen i backen etc etc. Vårt största mål med första tävlingen är dock inte att placera oss, utan att ha ett mål att kämpa mot och att ha roligt! Jag hoppas ändå på att kunna ta vår första rallytitel RLDN under året.
 
  • HD och ED-röntgen väntar i Juni, då har Aslan hunnit bli ett år och tre månader, vilket känns rätt lagom. Precis som Frida kommer jag röntga i Söderköping på Artrokliniken.
 
  • MH-test framåt augusti/september när Aslan hunnit bli ca 1 år och 6 månader så att han hunnit mogna så mycket som möjligt. Ska bli spännande att se hur han reagerar, ska skriva ner vad jag tror att han kommer få, så får vi se sedan hur nära jag kom i mina gissningar om hans reaktioner ;)
 
  • Vi vill under året börja med drag då jag tror att Aslan kan tycka att det är väldigt roligt. Framförallt canicross, men kanske även lite på skidor och eventuellt cykel. Vi får se lite, saknar utrustning och har föräldrarna emot mig på den här punkten. De tror att Aslan kan bli farlig i dragsammanhang eftersom han är så snabb, stark och kanske plötsligt får för sig att sticka iväg på ett spår. Jag kommer i alla fall börja jobba på att lära Aslan höger, vänster, framåt och stanna.
 
  • Eventuellt en fortsättningskurs
 
  • Om höfterna visar sig fria börjar vi med agility till sommaren.
 
  • Eventuellt en del vattenarbete av något slag.
 
  • Kanske kanske delta på ungdoms-sm i rallylydnad, får se lite. Det beror på hur det går för oss i rallyn för övrigt, samt om jag kan resa dit.
 
Detta är väl planerna i stort för 2015. Personligen kommer jag eventuellt börja plugga till hösten, inte helt 100 på vad än. Om allt går vägen kommer jag även utbilda mig till MH-figurant under våren.
"Gör jag rätt nu matte?" 

/Fanny