Mio och Aslan

Saknad!
Idag fick vår kära vän Sacco tassa vidare till hundhimlen, 13 år gammal. Jag har så många fina minnen med honom och han har betytt så mycket för mig. Vår gemensamma historia började för några år sedan...
 
Som ni vet så hade vi ingen hund när jag var yngre, varken i släkten eller familjen. Så en dag (15 januari 2012 närmare bestämt) råkade vi stöta på våra grannar lite längre upp på gatan och frågade då om jag kunde gå ut med deras hund ibland. Drömmen om en egen hund var stor och att kunna låna Sacco betydde mycket för mig. Under de första åren tillbringade vi mycket tid tillsammans han och jag på långa skogspromenader i vårt gröna paradis. Det var han och Wippi som var mina två första stora kärlekar i den fyrbenta världen. Dem lärde mig otroligt mycket och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. 
 
En av de första promenaderna med Sacco
Fler underbara promenader tillsammans
Firade hans 9 års dag med en långpromenad
Vi firade 1 år tillsammans
Sedan kom Mio och Sacco blev snabbt hans stora idol och bästa vän. Jag tog ofta med båda två ut på promenad och Mio följde alltid Sacco och lärde sig otroligt mycket av honom. När Sacco blev äldre orkade han inte följa med på lika långa promenader längre, men vi besökte dem så ofta vi kunde ändå. Deras vänskap har också hållt i sig under åren och det har alltid varit glada återseenden när de träffats igen, även om det gick lång tid mellan gångerna när vi flyttade till Uppsala. 
 
Första gången Mio och Sacco träffades
Promenad med idolen
Mio blir allt större...
På den tiden var Mio fortfarande fullpälsad!
Två glada kompisar
I ur och skur
Sista gången vi träffades, lika underbar som första gången, bara lite gråare om nosen. <3
Åren vi fick tillsammans har gett så mycket! Han var en stor personlighet och en fantastisk vän. Jag har fått minnen för livet och jag kommer aldrig att glömma honom. Tack för tiden vi fick tillsammans! 
 
 
 
 
#1 - Anonym

Beklagar sorgen :(