Mio och Aslan

Flyttat på riktigt
Nu har jag och Aslan flyttat in på allvar i lägenheten! Jag har sovit där sedan i torsdags och Aslan sedan i fredags. Det går väldigt bra, vi bor högst upp i huset (tredje våningen) så hörs inte så mycket ljud från grannarna. Ibland hörs det om någon går i trappuppgången, men inte så farligt. Desto mer ljud hörs utifrån genom ventilerna, men det vänjer man sig vid. Aslan har småvoffat någon enstaka gång, men aldrig gått igång och skällt på riktigt. Det är skönt! Större delen av tiden ligger han på någon av sina favoritplatser med magen i vädret (känns skönt att han känner sig trygg!). Favoritplatserna är sängen, soffan, mattan och hans biabädd. Mjukt ska det va'! ;) 
(gammal bild, vad brun han var!)
 
Har hittills hunnit träffa grannarna på mitt våningsplan, båda två supertrevliga! Aslan är ensam kille på våningen (förutom husse). Men han är inte enda djuret då ena grannen har en superfin katt.
Jag var inne och hälsade på lite snabbt hos ena grannen och fick se hur tvåorna i huset såg ut, men Aslan fick inte följa med eftersom katten inte gillar hundar. Då satte Aslan igång och skälla så gick snabbt tillbaka igen. Självklart väntade jag tills han var helt tyst innan jag gick in och låtsades inte om någonting. Får vänja in honom korta stunder i taget. Här hemma dröjde det ju tills Aslan var 6 månader innan han klarade av att vara ensam helt (eftersom han alltid haft Mio med sig var han inte van att vara ensam) så jag får ge det lite tid.
 
Vi har också anmält oss till en tvådagars dragtävling i Vaggeryd, wihoo!!! Tror inte det kommer gå bra för oss, men huvudsaken är att vi tar oss runt! Vi är inte särskilt vältränade av oss och banan är 4,8km i kuperad teräng, men jag tänker inte tävla mot någon annan än mig själv, trots att jag kör i tävlingsklassen. Det viktigaste är att vi har roligt! 
/Fanny