Mio och Aslan

Idag är ingen vanlig dag...
För idag är det Aslans födelsedag!!! Min lille pojk är inte så liten längre, idag fyller han hela två år. Tiden flyger fram! Han har mognat otroligt mycket det senaste året. Blivit lugnare, gosigare, mer fokuserad.
 
En av hans födelsedagspresenter är en nystart i form av en biabädd.
För när man flyttar hemifrån förtjänar man en ny säng!
Ja, ni läste rätt! Jag och Aslan ska flytta!!! I dagarna går flyttlasset till en supermysig liten etta på tredje våningen, nyrenoverad med vätterutsikt! Hur fin som helst! Kan kanske lägga ut lite bilder om jag kommer ihåg att ta några. Just nu ser det ut som kaos där, kartonger överallt.
Vi flyttar dock inte långt. Tar knappt 10 minuter att gå dit här hemifrån, lägenheten ligger på andra sidan dalen på Ekhagen. Så jag kan flytta in lite efterhand, och flytta saker när jag har tid till det.
 
Hur som helst. Åter till Aslans födelsedag. 
Idag har vi även firat fössta tossdan i mass. Åtminstone matte, hon och husse gick på Bernards konditori och åt sallads-och tårtbuffé! Aslan fick kycklingbitar och massa godis när vi kom hem. Han fick även en nosklippning och kloklippning. Man måste ju vara fin på sin födelsedag! ;) 
Aslan har även haft en ålderskris. I morse när han gick promenad med mamma drog han inte i kopplet utan gick jättesnällt hela vägen. När Hanna kom hem efter skolan förmådde han inte ens ställa sig upp från sin bädd utan låg kvar. Han kände sig nog gammal, men så fort jag kom hem var han sig själv igen!
/Fanny med sin nyblivna tvååring sovandes bredvid