Mio och Aslan

Dubbelchampion!!!
Igår var det dags för freestyletävling, denna gång i Ulricehamn. På mogronen när jag skulle åka så fick jag typiskt nog migrän. Som tur var så kunde mamma tänka sig att ställa upp och köra mig! Mysak fick också vara med som miljöträning och det fick han verkligen MVG i! Han bryr sig inte om andra hundar, hälsar glatt på folk som kommer fram och är hur duktig som helst när det gäller passivitet. Bilden nedan visar en bra sammanfattning av Mysaks dag på freestyletävling! Så härlig kille!
Mio var ut som nummer 3 och han var jätteladdad! Men han gjorde en otroligt fin ingång på planen! Resten av vårt program var jag inte jättenöjd med, han ljudade lite för mycket och jag fick jobba mycket med honom när han var så övertaggad. Så känslan var inte den bästa, men jag var ändå nöjd med att vi kom igenom programmet. Sedare vid prisutdelningen så fick vi vårt resultat - 23,45 poäng och CERT!? Jag kunde inte tro det! Det kändes ju inte speciellt bra! Men när jag tittar på filmen efteråt så ser jag att han gör ju faktistk det mesta rätt, men att han ljudar får min känsla av programmet att bli dålig. Det var precis på gränsen i en kategori, men det var ändå över! Därmed så blev han svensk freestylechampion!!! 
Idag så skulle vi iväg till hundutställning i Växjö. Det skulle ha blivit Mysaks debut i valpklass, men tyvärr så blev han halt i helgen och fick därför stanna hemma. Tråkigt när vi tränat mycket och han har så himla fin stadga i ställandet och springer så bra! Men det får bli en annan gång. Men Mio och jag åkte dit och vi var inne i ringen ganska tidigt. Bertil Lundgren var dagens domare. Det var 22 portisar totalt, 2 juniorhanar (unghund?) och 2 i öppenklass. Mio fick excellent och placerade sig som 1a i ÖKL! Jag förstod inte att domaren pekade på oss och förstaplatsen, vi är så vana vid att bli placerade tvåa och har blivit 2a efter denna hanen tidigare. Han fick även CK! I bästa hane så var det 3 championhanar, Mio och en junior. Junioren blev avtackad direkt och detta betydde ju att Mio skulle få CERT! Han blev placerad som 4e bästa hane med CERT! Därmed blev han även svensk utställningschampion!!! Från att ha fått excellent och några vg till att på årets fem utställningar få fyra CK och tre CERT i rad! Så häftigt!

Kritik:
"53 cm. Utmärkta proportioner, maskulint huvud, bra stop, tillräcklig kraft i nospartiet, stark hals, bra skuldra, rak överarm, utmärkt bröstkorg, stark rygg, välburen svans, välvinklad bak, rör sig med bra steg och driv, bra benstomme och päls. Grattis till champion idag! :)"
 
Så nu heter han:
SE FreeCH SE UCH LPI HtMI HtMII FDI FDII RLD N RLD F RLD A RLD M Aquastar's Lucifer

Mysak blev så glad när pappa kom hem igen! Ordningen återställd!